reklama

Spoznaj svojho učiteľa

Kamarátke, ktorú mám rada, raz poradila mamka, aby si dôsledne vybrala 5 ľudí, na ktorých názore záleží. Len 5 ľudí pre život. Pred pár dňami som sa pýtala mojich žiakov (po tom ako som im prečítala báseň od Joža Urbana) kto drží nad vodou ich, a kto ich ovplyvňuje. Vymenovali rodinu, tety vychovávateľky v detskom domove, kamarátov, vedúcich z táborov, až kým padlo to slovo – učitelia.Nechala som to slovo dozrieť, počkala som si naň. Rovnako ako musí dozrieť obilie na poliach, z ktorého majú chlebík, rovnako ako musí gazdiná chovať kuriatka, kým znesú prvé vajíčko... tiež som trpezlivo čakala, kým si to uvedomia. Kým ho objavia. Učiteľ/ka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
porubcanska
porubcanska 

Vzťah učiteľ - žiak nevznikne a neobjaví sa len tak. Rodí sa prvým slovkom, prvou interakciou, prvým zábleskom poznania, prvým objavom, ku ktorému ich privedieme. Dohliadala som na nich, bola som pri množstve vecí, ktoré sa nazývajú PRVÝ KRÁT:

...prvé písmenko a symbol, prvé vyvodenie pojmu,

...prvé trvalé zuby u prváčikov, ktorými sa pochvália,

...prvé slzy pri neúspechu, ale aj pri tom, keď Janku Miško poťahá za vrkoč,

...prvé úspechy, jednotky, prvé napísané čiarky a potom vety.

Prvé sklamania a smutné zistenia o svete. Prvé úspechy a hrdosť na JA TO VIEM, AHA!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé lásky, prvé víťazstvá v súťažiach. Sme pri tom, aj keď nám deti - už dospelí - prídu hrdo ukázať svoje prvé dieťa, maminky rozžiarené vrtko pribehnú cez ulicu s kočíkom - to je môj chlapček, včera mal tri týždne, pani učiteľka.

Prvé „pamätáte sa, pani učiteľka, keď..." a spoločný úsmev.

Moji, naši...

Naše deti. Boli sme pri tom všetkom, boli sme s nimi, druhé mamy, druhí otcovia. Vždy s časom a trpezlivosťou, keď sa to dieťa príde otvoriť, s dôverou vám na dlaň položí kúsok seba - poraďte, strážte, chráňte, pani učiteľka.

My sme tí, ktorí objavovali, čo sa v nich rozvíja, my sme pomáhali talentom v nich rásť. Pri nás sa z dievčat a chlapcov menili na dospelákov.
A oni to vedia, oni si to všimnú, budú si to pamätať. Poznali sme ich my a poznali aj oni nás.

POZNÁTE učiteľov svojich detí?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lucia Porubčanská

špeciálny pedagóg s 11-ročnou praxou

SKU

SKU

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  41x

Dobrá trieda stojí na dobrej zborovni. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaŠkolstvoNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu