Kudlovčatá vedia čo sú Necomimi mačacie učká

Autor: SKU | 24.2.2015 o 11:59 | Karma článku: 3,10 | Prečítané:  630x

Dnes po dlhšom čase Vám opäť prinášame článok, tentoraz o skvelej aktivite, ktorú pripravili na ZŠ Kudlovskej v Humennom a realizovali v Bratislave. Ak aj na vašej škole ste uskutočnili niečo netradičné a zaujímavé, pokojne nám môžete zaslať príspevok na adresu sku@sku.sk.

Žiaci 2. stupňa ZŠ Kudlovská v Humennom 29. januára 2015 vycestovali za novými vedeckými poznatkami do Bratislavy. Po zvládnutí náročnej cesty v nočnom rýchliku v ráno o pol siedmej na stanici skonzumovali, čo im starostlivé mamy pripravili a trolejbusom sa vybrali na putovanie za vedou  po našom hlavnom meste. Prvú zastávku im organizátorky, učiteľky matematiky a fyziky Ing. Beáta Ľubiščáková a RNDr. Jana Balážová, naplánovali do zážitkového centra Atlantis. Tu si mohli vyskúšať a na vlastné oči sa presvedčiť, ako fungujú fyzikálne javy a zákony, ale nie v školských laviciach,  ale zábavným spôsobom v herni. Vytvárali bubliny,  ktoré boli väčšie ako oni, stavali most z kociek, latiek aj z magnetov, pomocou prúdenia vzduchu trafili loptu do koša, skladali skladačku naslepo, obkresľovali útvary pozeraním sa do zrkadla, vyskúšali kladkostroj aj cvičný žeriav. Najviac zaujali optické klamy so zrkadlami, ktoré oddeľovali hlavy od tela a skresľovali tváre.

V bohatom programe nasledovala návšteva Plynárenského múzea, kde pútavou formou rozprával pracovník múzea o súčasnosti a minulosti využívania plynu u nás. Bohatú zbierku exponátov si žiaci mohli nielen pozrieť, ale aj  medziiným poťažkať plynovú žehličku a zažať či  zhasiť pouličnú plynovú lampu. Za najmodernejšími vzdelávacími technológiami  prišli do centra EDULAB, kde  sa pod vedením odborných školiteľov žiaci z pasívnej roly poslucháča preniesli do pozície aktívneho účastníka vyučovacieho procesu.  Otvorenú vyučovaciu hodinu  fyziky s tabletmi, rovnakými ako majú v škole, absolvovali v modernej multimediálnej triede budúcnosti. Zahrali sa so senzorom na meranie vzdialenosti a programom, ktorý kreslil grafy. Najviac zaujali hry v oddychovej Fun zóne s hernými konzolami a vôbec nevadilo, že športová hra má matematický podtext.

Počas dopoludnia žiaci poriadne vyhladli, tak sa zastavili na chutný obed v známej bratislavskej reštaurácii na Obchodnej ulici. Presunúť sa do vysokoškolského centra v Mlynskej doline nebolo pomocou MHD ťažké, no nájsť budovu, v ktorej pokračoval program, dalo zabrať. Aktivity  tvorivej  dielne FabLab, čo je otvorená platforma pre dizajnérov, vývojárov, umelcov, študentov a širokú verejnosť, zaujali  technológiami digitálnej výroby 21. storočia. Mladí vedci nám ukázali prácu s  vyrezávacím ploterom, 3D tlačiarňou, ktorá postupným nanášaním vrstiev taveného plastu vytvára trojrozmerný model a laserom, ktorý pracuje s drevom, akrylom, niektorými plastmi a gumou, sklom a čiastočne kovmi. Do materiálov dokáže nielen rezať, ale aj gravírovať a jednu takú spoločnú fotografiu sme si odniesli na pamiatku.

Prijali sme aj pozvanie spoločnosti Kvant spol. s r. o. , zaoberajúcej sa výrobou a distribúciou didaktickej techniky na prezentáciu ich produktov, s ktorými sa v budúcnosti môžeme stretnúť v škole. Žiaci videli vodorovnú interaktívnu tabuľu, súpravy šošoviek na optiku, robotickú stavebnicu, prístroj na výrobu indukčnej elektriny a Van de Graaffov generátor, ktorým si mohli vyrobiť zvonenie. Vyskúšali si prístroj na  vyhodnocovanie stavu mozgových hladín, ktorý detekuje elektrické impulzy mozgu a používa ich na ovládanie rôznych aplikácií a hier. Vďaka tomu žiaci videli zmeny mozgovej aktivity v priamom prenose na obrazovke počítača ako levitujúcu loptičku. Najviac svedčali dievčatám Necomimi mačacie ušká, ktoré prezradia, čo sa s vami deje. Ak na niečo upriamite svoju pozornosť, uši sa vzpriamia a v relaxovanom stave sa otočia smerom k zemi. Z firmy si každý spokojný účastník odnášal reklamný termopohár a spektroskop.

Po množstve vedeckých poznatkov nasledoval oddych a zábava a večera vo veľkom nákupnom centre a multimediálnom kine. Cestu nočným trolejbusom sme ukončili na hlavnej železničnej stanici, kde na nás čakal rýchlik domov. A cestovanie preplnenými vlakmi nám ukázalo, že v spoločnosti máme problémy, o ktorých treba rozprávať, aby sa  spoločne  vyriešili.

Unavení, ale spokojní žiaci si v piatok po pricestovaní do Humenného prevzali výpisy vysvedčení a počas polročných prázdnin mohli o svojich zážitkoch porozprávať spolužiakom, rodine a priateľom a hlavne tešiť sa na ďalší skvelý projekt z  tradičnej trilógie aktivít ako sú Noc výskumníkov, Veda na skusy a Deň vedy a techniky na Kudlovskej, ktorý im pripravia učitelia školy.

Za organizátorov J. Balážová

 

Viac fotiek na  http://1drv.ms/1CIfHiX

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.

SVET

Výbuchy pri štadióne v Istanbule zabili najmenej 13 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.


Už ste čítali?