reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
SKU

SKU

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  41x

Dobrá trieda stojí na dobrej zborovni. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaŠkolstvoNezaradené

reklama

Zo života

Príbeh učiteľky, aký píšu naše školy

SKU

Príbeh učiteľky, aký píšu naše školy

Som učiteľka v základnej škole. Som mama troch detí, samoživiteľka. Najprv som pracovala dva roky v jednej škole, keď už prešiel čas dostať trvalý pracovný pomer,

  • 31. máj 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 562x
  • 8
Morálny suterén alebo extrémizmus v diskusiách?

SKU

Morálny suterén alebo extrémizmus v diskusiách?

V týchto dňoch sa rozprúdila diskusia o kvalite prebiehajúceho procesu inklúzie a integrácie detí na Slovensku. Zároveň spoločnosťou čoraz viac rezonujú témy rastúceho extrémizmu, xenofóbie, rasizmu, eugeniky a podobne.

  • 2. mar 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 087x
  • 27
Ak chcú ísť vpred, musíme ich v tom podporiť

SKU

Ak chcú ísť vpred, musíme ich v tom podporiť

Vážení priatelia, rád by som sa s vami podelil o moje dojmy z akcie Profesiadays - veľtrh práce, ktorý sa konal uplynulé dni v Inchebe. Organizátorom tejto aktivity bol portál Profesia.sk, ktorý združuje pracovné ponuky z celého Slovenska (aj zahraničia) a zjednodušuje uchádzačom o zamestnanie nájsť svoju prácu.

  • 27. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 024x
  • 0
Nech žije debyrokratizácia

SKU

Nech žije debyrokratizácia

V piatok a rovnako celý týždeň odchádzam z práce večer za tmy. Robím štatistiky, zbierame vzdelávacie poukazy, zaraďujeme ku krúžkom, skúmame, či žiak odovzdal poukaz nám alebo mestskému centru voľného času. Dnes sme dotláčali prijatie vzdelávacích poukazov, k tomu začíname výkaz Eduzber.

  • 20. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 720x
  • 9
Vyučovanie učiteľom, poplatky rodičom

SKU

Vyučovanie učiteľom, poplatky rodičom

Vážení páni učitelia, ctené panie učiteľky, my vďační rodičia Vašich žiakov Vám ďakujeme za námahu, úsilie a pozitívne výsledky dosiahnuté pri práci s deťmi. Vieme, že Vy máte toho veľa na starosti, kopu (zbytočnej) administratívy a my nevieme doceniť to všetko, čo robíte. Blíži sa termín prvých schôdzí. Zíde sa Rada rodičov, uskutočnia sa triedne aktívy rodičov. Vieme, že si robíte starosti ako schôdzu zorganizovať, či zvládnu Vaše hlasivky hodinu trvajúce čítanie školského poriadku, komu dať písať zápisnicu, ako vyzbierať peniaze, ako ich zaevidovať, čo s nimi urobiť...

  • 8. sep 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 4 179x
  • 32
reklama
O aktovke a vrecúšku

SKU

O aktovke a vrecúšku

„Mami, už mám všetko nachystané, môžeme ísť do školy,“ povedala ráno svojej mame druháčka Marienka. „Nezabudla si si nič?“ opýtala sa mama. „Asi nie, aj prezuvky som si dala do vrecúška." „Tak poď ideme,“ povedala mama. Marienka už stála oblečená vo dverách a čakala, kým si mama obuje topánky. Vtom sa jej zazdalo, že počuje nejaké hlasy. Bola si istá, že tie hlasy nevychádzali z veľkej diaľky. Ale nerozumela, čo hovorili. „Som zvedavá, ako ma dovlečie do školy?“ zaznelo znovu. Marienka sa obzerala okolo seba, ale stále nikoho nevidela. „A mňa tento rok určite zničí,“ ozvalo sa ešte raz. „Kto to hovorí?“ opýtala sa Marienka. „S kým sa to rozprávaš?", opýtala sa mama. „Neviem, počula som hlasy, ale nikoho nevidím,“ odpovedala Marienka. „To sa ti asi len niečo zdalo,“ povedala mama. „Nemáš trému, že si už druháčka?“ „Nie, ja sa do školy teším,“ odpovedala Marienka. „Len ma trochu ťahá chrbát.“ „Bodaj by ťa neťahal, keď mne idú prasknúť cverny,“ ozval sa znovu neznámy hlas. „Mama počula si, počula si?“ vykríkla Marienka. „Ja som teda nepočula nič,“ ešte raz povedala mama. „No poď, poď ideme!“ prikázala mama.

  • 2. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 371x
  • 1
Čo robí učiteľka materskej školy?

SKU

Čo robí učiteľka materskej školy?

Spýtajte sa niekoho: "Čo robí učiteľka materskej školy?" A ten niekto bez váhania povie: "Učiteľka sa hrá s deťmi!" Milé, že?

  • 16. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 23 952x
  • 2
Aplikované zákony mŕtveho koňa

SKU

Aplikované zákony mŕtveho koňa

Možno tento text poznáte, ak sa ku Vám dostal cez e-mail, či sociálnu sieť. Pôvodne bol písaný o stave hospodárstva, ale ak vymením jedno slovíčko v úvode, možno s hrôzou zistíme, že to sedí i inde.

  • 12. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 939x
  • 4
Valaská škola učitelúm nápomocná

SKU

Valaská škola učitelúm nápomocná

Je úžasne koľko článkov a podpory sa dostáva v poslednej dobe celému školstvu. Pribudlo množstvo článkov na blogoch nielen od učiteľov, ale aj od širokej odbornej i laickej verejnosti. Dokonca i Komenský sa často citoval.

  • 3. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 250x
  • 2
Čaroslovičko

SKU

Čaroslovičko

Celé Slovensko momentálne žije štrajkom zamestnancov školstva. Rozoberá jeho organizáciu, priebeh, rokovania odborárov s vládou, prerušenie, vyhlásenia. Analyzujú sa zdroje na financovanie, vysvetľujú rôzne pozadia, hľadajú sa vinníci, vyťahuje sa mytológia, vybíjajú emócie. Ale keď búrka prehrmí a obloha sa vyčistí, hádam si uvedomíme tú jedinú vec, to jediné čarovné slovičko, ktoré napokon ostane tým najdôležitejším.

  • 30. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 570x
  • 0
reklama
Spoznaj svojho učiteľa

SKU

Spoznaj svojho učiteľa

Kamarátke, ktorú mám rada, raz poradila mamka, aby si dôsledne vybrala 5 ľudí, na ktorých názore záleží. Len 5 ľudí pre život. Pred pár dňami som sa pýtala mojich žiakov (po tom ako som im prečítala báseň od Joža Urbana) kto drží nad vodou ich, a kto ich ovplyvňuje. Vymenovali rodinu, tety vychovávateľky v detskom domove, kamarátov, vedúcich z táborov, až kým padlo to slovo – učitelia.Nechala som to slovo dozrieť, počkala som si naň. Rovnako ako musí dozrieť obilie na poliach, z ktorého majú chlebík, rovnako ako musí gazdiná chovať kuriatka, kým znesú prvé vajíčko... tiež som trpezlivo čakala, kým si to uvedomia. Kým ho objavia. Učiteľ/ka.

  • 29. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 443x
  • 4
Milé médiá

SKU

Milé médiá

Milé médiá,aj touto cestou sa Vám chcem poďakovať. Vedomí si svojej moci, svojho vplyvu a povzbudzovaní nemalými finančnými ziskami dbáte o našu mládež, vychovávate ju a formujete jej krehkú osobnosť. Je sobota doobeda, varím. Pamätám časy, keď moje deti boli malé a ja som sa tešila, ako popri varení zabavíte moje deti Strýkom Držgrošom, Šmolkami či inou animovanou rozprávkou, kde dobro zvíťazilo nad zlom, alebo aspoň minimálne bolo plné milých nevinných „srandičiek".V kuchyni nemám televízor, ale mám vytvorený „mirror system", t. j. veľké zrkadlo v obývačke vytáčam tak, aby som v ňom mohla sledovať obývačkový telkáč. Dnes, keď som postavila na polievku, v zrkadle som zazrela polonahé fifleny z Hotelu Paradise. Upútavka, myslela som si. Keď som dávala cestoviny do rúry, moje oko opäť zablúdilo do zrkadla - opäť Hotel Paradise. A tak mi to pomaly došlo. Sobota doobeda a naša mládež pozerá túto - hľadám vhodné slová, no nenašla som... (Stupiditu?) A určite nie každá matka má „mirror system" a nie každý rodič vie, čo ich dieťa pozerá.

  • 5. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 778x
  • 60
reklama
SkryťZatvoriť reklamu