SKU
Potrebujeme zmenu konceptu riaditeľovania?
Nie je tajomstvom, že Slovenská komora učiteľov dlhodobo žiada, aby sa slovenské školstvo dostalo konečne na úroveň demokracie vyspelých krajín sveta.
Nie je tajomstvom, že Slovenská komora učiteľov dlhodobo žiada, aby sa slovenské školstvo dostalo konečne na úroveň demokracie vyspelých krajín sveta.
Vedecké štúdie dokazujú, že spokojný zamestnanec na správnej pracovnej pozícii má násobne vyššiu produktivitu práce (až do 10-násobku) ako priemer. Teraz si to skúsme predstaviť v slovenskom školstve.
Pozývame Vás na ďalšiu online diskusiu k projektu Slovenskej komory učiteľov: Podpora demokratizácie v školách, ktorá sa uskutoční 28. apríla 2021 v čase od 17:00 – 18:00.
Vedci a pedagógovia sa zhodujú na tom, že školské prostredie (školská klíma) má významný vplyv na vyučovací proces.
Sledujte záznam z online diskusie projektu Slovenskej komory učiteľov (SKU): „Podpora demokratizácie v školách“, ktorá sa pod názvom „SEBAHODNOTENIE ŠKOLY“ uskutočnila 25. novembra 2020 na Facebook stránke a Youtube SKU.
Sledujte záznam z online diskusie projektu Slovenskej komory učiteľov (SKU): Podpora demokratizácie v školách, ktorá sa pod názvom VÝSKUM ZBOROVNE uskutočnila 4. novembra 2020 na Facebook stránke SKU.
Sledujte záznam z úvodnej online diskusie k novému projektu Slovenskej komory učiteľov (SKU): Podpora demokratizácie v školách, ktorá sa uskutočnila 14.októbra 2020 na Facebook stránke SKU.
Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS), najväčšia, nie však jediná organizácia zastupujúca zriaďovateľov našich škôl, sa počas leta pri pripomienkovaní nového zákona o pedagogických a odborných zamestnancoch znova vyznamenala.
Otvorený list sekcie školských klubov adresovaný predsedovi vlády Slovenskej republiky. Žiadame predsedu vlády, aby sa zameral na problémy vychovávateľov v školských kluboch.
Slovenskí učitelia pracujú so žiakmi skvelými aj slabšími, komunikujú s rodičmi ústretovými, či prehnane starostlivými, v budovách vynovených ale aj ošarpaných, jednoduchšie povedané v podmienkach skutočne rôznych.
Je chronicky známa veta, že každá reťaz je taká silná, ako silné je jej najslabšie ohnivko. Sila spoločnosti je tak veľká, aká veľká je jej schopnosť postarať sa o najslabších.
Upozornenie: Podobnosť s ministrom financií vyhlasujúcim nezáujem o málo atraktívnych starších zamestnancov školstva nie je čisto náhodná!
V súvislosti s avizovanou reformou školstva sa čoraz viac presadzuje názor, že učitelia majú byť hodnotení podľa pokroku ich žiakov na základe celoplošného testovania.
Nie, nezľaknite sa, nejde o ďalšiu kauzu „preplachu“ eurofondov, ide o niečo úplne iné, ale, nemôžem si pomôcť, pripomína mi to tak trochu situáciu z nadpisu.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, ďakujeme vám za dôveru, ktorú ste nám preukázali zaslaním vašich listov do kampane Zber strachu.