reklama

Najprv štrajk, teraz boj za kvalitnejšie školstvo p. Demková

Reakcia na blog Petry Demkovej - Najprv štrajk, teraz boj za inklúziu. Kto je za aktivitami našich učiteľov?  - vo forme otvoreného listu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Dobrý deň pani Demková, 

nedá mi, aby som nereagovala na Váš blog o inklúzii. Tak skúsim vysvetliť krok po kroku to, čo je mnohým už dávno známe a už v tých pojmoch a udalostiach nemajú až taký chaos, ale zas, preto sme učitelia, aby sme neustále vysvetľovali, takže ... 

Najprv štrajk, teraz boj za inklúziu. Kto je za aktivitami našich učiteľov?

- No nik iný, len MY, učitelia. Nepochopiteľné? Nuž,veru je tomu tak ;)

"Dňa 10.2. zverejnila Slovenská komora učiteľov svoje stanovisko k inklúzii na Slovensku"Už som sa zľakla, že pani Dubovcová by sa do takejto aktivity nezapojila". 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Opäť sa mýlite! Pani Dubovcová sa veru nezapojila. Naopak. To my sme sa opierali o jej mimoriadnu správu o alarmujúcom stave a porušovaní práv detí. Neveríte? Spokojne sa jej spýtajte ;) 

"Čo je inklúzia? Požičiam si, podľa mňa skvelú definíciu Juraja Poláčka - Zjednodušene je to zmiešanie všetkých žiakov do jednej kopy. Ako keby ste zmiešali ľudí so 100kg nadváhy spolu s “normálnymi” a žiadali od tejto skupiny, aby sa presúvala ostrým tempom ďalej. Samozrejme, že obézny žiak nebude vládať od prvého kroku, takže sa “normálni” prispôsobia. Výkonnosť všetkých sa po roku prispôsobovania sa “tučkovi” zmení k horšiemu, čiže v konečnom dôsledku to poškodí väčšinu ostatných len preto aby sa menej schopný cítil “integrovaný”.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja to vidím inak. Ak zmiešame ľudí so 100kg nadváhy (volajme ich guľkovia) spolu s tými, ktorí takúto nadváhu nemajú, nemôžeme žiadať, aby sa presúvali rovnakým tempom, (pretože je to hlúposť) budú sa presúvať tempom sebe vlastným. Čo to znamená v praxi? Jednoduché. Guľkovia vidia motiváciu v tých, ktorí sa presúvajú rýchlejšie a berú si ich za vzor, lebo by sa tiež chceli presúvať rýchlejšie. K tomu, aby sme ich nedeprimovali, dáme im jednoducho menší úsek a postupne ho predlžujeme. Títo guľkovia však musia mať aj osobného trénera, ktorý bude s nimi trénovať (asistent učiteľa). Postupne uvidíme, či naši guľkovia nabrali kondíciu, trochu pochudli, a či sú so svojimi výkonmi spokojní. Stále môžu tvoriť jeden tím v skupine svojich štíhlych kamarátov, ktorí ich namiesto vylúčenia povzbudzujú k lepšiemu výkonu (a nemusia vytvárať vlastný tím guľkovcov). Má to svoju pointu? Čo myslíte?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Opäť poďme na príklad (v blogu neustále riešite deti s mozgovou dysfunkciou, ale na ostatné ste zabudli. Ok, tak teda ďalší príklad): 

Dieťa s mozgovou dysfunkciou (NEMÔŽE A NEPÔJDE podľa učebných osnov intaktných detí). Pôjde svojím tempom podľa osnov, ktoré sú pre deti s týmto typom znevýhodnenia určené, poprípade podľa toho, čo potrebuje zvládnuť (individuálny plán). 

Ďalej spomínate p. Klausa ml. Uisťujem Vás, že praktické školy, aj keby na Slovensku došlo k úplnej inklúzii, nezaniknú. Praktické školy predsa nevylučujú inklúziu, ale pripravujú žiaka na výkon jednoduchých pracovných činností. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten ďalší komentár, ktorý ste od p. Klausa uviedli, už komentovať nebudem. Vysvetlenie platí to isté ako som uviedla vyššie. 

"Čo sledujú inklúziou jej autori? Nemôžem sa ubrániť pocitu, že výsledkom má byť totálne osprostenie väčšinovej populácie prispôsobovaním sa tempu najslabších. Celková úroveň nášho školstva sa zníži a výsledkom bude masa obyvateľstva beztvarej hmoty bez chuti a zápachu, ľahko manipulovateľná.", 

- Naopak pani Demková. Inklúziou sledujeme slobodu rodičov rozhodnúť sa, do ktorej školy svoje dieťa dajú, a to z toho dôvodu, aby získalo čo najväčšie a najrozsiahlejšie zručnosti a vedomosti v rámci svojich možností a schopností. Tých intaktných zas inklúziou učíme, že na svete žijú rôzni ľudia s rôznymi problémami a my sa ich musíme naučiť nielen tolerovať, ale aj prijať medzi seba a pomôcť im, pretože sú to také isté cítiace bytosti ako Vy, pani Demková, a majú rovnaké práva ako všetky deti.

"Ak by ste očakávali, že inklúziu bude podporovať súčasná vláda, mýlite sa. Práve naopak, súčasná vláda je komorou učiteľov napádaná pre nedostatočnú snahu inklúziu implementovať". 

- Vláda SR má inklúziu zapracovanú v programovom vyhlásení. Žiadame plnenie vládneho programu. Vy od vlády nežiadate dodržiavanie programového vyhlásenia? Hm, myslím, že by ste mali. 

No a pri tejto vete som sa naozaj (prepáčte mi to) schuti zasmiala - "Kto však vo veľkom inklúziu podporuje je ten, kto by z nej mal evidentne najväčší úžitok – tretí sektor, teda cudzí agenti operujúci cez našu opozíciu"

- Kto sú prosím Vás cudzí agenti? Aký úžitok z inklúzie budú mať? Môžete mi to objasniť?

"Potrebujeme inklúziu v čase keď sú naši žiaci vo vedomostiach na chvoste Európy"? 

- Áno, inklúziu potrebujeme, pretože výsledky PISA závisia aj od úspešnej inklúzie. Asistent učiteľa je tu preto, aby dieťaťu s problémami pomáhal odstrániť jeho nedostatky. Čím skôr ich odstráni, tým rýchlejšie dobehne dieťa svojich spolužiakov a môže budovať na upevnených základoch. Vo Fínsku to takýmto spôsobom funguje. Myslíte, že u nás by to takto fungovať nemohlo?

"Už teraz je to tam veľmi náročné. Učitelia prví by mali vedieť, v akom stave sa naše školstvo nachádza a že súčasná situácia v školstve potrebuje všetko na svete, len nie inklúziu. Ak nám učitelia chcú zas tak dobre, ako nám chceli keď pred voľbami 2016 pod záštitou Pavla Demeša a zahraničných agentov štrajkovali, tak ďakujeme veľmi pekne".

Pani Demková, stále tu hovoríte o nejakých tajných agentoch. Mne to príde ako by ste sa niečoho báli. Prenasledujú Vás nejaké fiktívne alebo reálne osoby? S tvrdeniami o tajných agentoch obyčajne prichádzajú konšpiračné médiá, asi vieme ktoré. Keďže im dochádzajú argumenty, musia sa obrátiť na tajných agentov, o ktorých nikto nič netuší, pretože nikto nepríde na to, koho mali vlastne namysli. Bráňte sa tým agentom, prosím Vás :D, inak budete aj naďalej žiť v takých bludoch, ako je napríklad ten, že štrajk učiteľov viedol p. Demeš. Prepáčte, bola som v prvej línii štrajku, ale p. Demeša nielen, že nepoznám osobne, ale ani raz som sa s ním nestretla, aj keď viem, kto to je. 

"Inklúzia je len ďalšia zhovadilosť z dielne tých istých ľudí, ktorí sú aj za rôznymi „zmenami nálad v spoločnosti“, pokusmi o majdany a protestami, ako vždy správne načasovanými a všetko len nie „ad hoc“ vzniknutými".

... ak raz, nedajbože, budete mať problém so svojimi deťmi alebo budú mať problém Vaši priatelia s ich deťmi, spokojne sa na nás obráťte! Snáď vtedy spoločne dôjdeme k záveru, že inklúzia je ku prospechu VŠETKÝM deťom, teda aj tým intaktným. Mgr. Mária Peťová

členka manažmentu SKU

Slovenská komora učiteľov vyzýva svojich členov a sympatizantov k podpore poukázaním 2 % zaplatenej dane z príjmov fyzických / právnických osôb. Za poukázanie sumy 2 % z dane Vám SKU vopred všetkým ďakuje. http://sku.sk/2-percenta-pre-sku-v-roku-2017/

SKU

SKU

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  41x

Dobrá trieda stojí na dobrej zborovni. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaŠkolstvoNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu